רשלנות רפואית בגין שארית שליה ברחם אחרי לידה, הפלה או גרידה

שארית שליה הינה תופעה רפואית מדאיגה, אשר עלולה לפגוע בפוריותה של האישה. תופעה זו עלולה לקרות לאחר לידה או הפלה, ויש לתת לה מענה רפואי דחוף והולם. במצבים בהם הרופאים מפספסים את השליה שנשארה ברחם ולא נותנים טיפול הולם, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך ליולדת, ואז ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

שארית שליה ברחם – מה זה?

במרבית המקרים לאחר לידה או הפלה (טבעית או יזומה), השליה מתנתקת מהרחם ויוצאת החוצה. ישנם מקרים בהם השליה אינה מתנתקת ויוצאת ומקרים אלו יכונו שארית שליה. מצב זה הינו מצב מסוכן שכן השליה עלולה לגרום לדימומים רבים, מיעוט דימומים עד לרמה של הפסקת הוסת, ואף לזיהומים. מדובר בתופעה שאינה רווחת במיוחד אך שכיחה יותר במקרים של הפלה מכוונת.

 

האם שארית שליה ברחם תחשב לרשלנות רפואית?

לאחר הלידה, חלק מתפקידו של הצוות הרפואי הינו לוודא שאכן השליה יצאה מהרחם ואף מומלץ לבדוק את השליה עצמה. מצב שבו מפספס הצוות הרפואי את הישארותה של השליה עלול להיות מסוכן ובמידה ונגרם נזק ליולדת הדבר יחשב לרשלנות רפואית. למידע נוסף על רשלנות רפואית בלידה ועל רשלנות רפואית במצבים של שארית שליה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד דוד פייל.

 

מה הסכנות בשארית שליה ברחם?

מצבים של שארית שליה ברחם כאמור הינם מצבים מסוכנים ועלולים לפגוע ביכולתה של היולדת להביא ילדים נוספים בעתיד. השליה הנשארת ברחם עלולה להביא למצב של דימומים רבים ברגעים הראשונים, ובהמשך לצמצום הדימומים בזמן הוסת עד לכדי הפסקת הוסת החודשית. כמו כן, השליה עלולה לגרום לזיהום בצוואר הרחם ולפגוע ברחם באופן בלתי הפיך.

 

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית בגין שארית שליה?

במצבים של רשלנות רפואית בגין שארית שליה ברחם לאחר לידה, הפלה טבעית או הפלה יזומה בגרידה, ניתן להגיש תביעה כנגד הצוות הרפואי. כאמור, על הצוות הרפואי לבדוק שאכן יצאה השליה ולוודא בריאותה של היולדת ובמידה ונכשל בעבודתו ונגרם נזק ליולדת, תהיה זכאית לפיצויים כספיים שיעזרו לה להשתקם ולממן טיפולים נדרשים.

 

האם יש צורך בעורך דין?

במקרה של תביעה בגין רשלנות רפואית מומלץ להיעזר בעורך דין שייצג אתכם בבית המשפט. כדאי למצוא עורך דין מנוסה ומקצועי, בעל המלצות רבות, וכזה המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. מציאת עורך דין מתאים היא כלי מפתח לזכייה בתביעה.

 

לסיכום – כשיש רשלנות רפואית בגין שארית שליה יש מה לעשות

שארית שליה ברחם לאחר לידה או הפלה טבעית או הפלה יזומה, הינה מצב רפואי מסוכן העלול לסכן את פוריותה של היולדת. במצבים של רשלנות רפואית בהם נגרם נזק, ניתן לתבוע בעזרת עורך דין המתמחה בתחום.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם