רשימת דברים שחייבים להיות בגן של הילדים שלכם

בעת שמגיע הזמן לשלוח את הילד או הילדה שלנו לגן, אנו מעוניינים להעניק להם את הטוב ביותר, וללא פשרות. הגן הוא סביבה שבה הילד שלנו יבלה שעות רבות, ואנו רוצים שהוא יוכל להתפתח בעזרתה, ולקבל חוויות חיוביות שתעצבנה את חייו באופן הטוב ביותר. הורים רבים מבצעים מחקרים מעמיקים על גנים, על מנת לוודא שהגן מכיל את כל החומרים, המתקנים, וכמובן- היחס המתאים, שהם מעוניינים שילדם יקבל. מעבר לכך שגן הוא הוצאה כלכלית לא פעוטה, מדובר בנושא מאוד רגיש עבור ההורים, שנפרדים מילדם ומשאירים אותו באחריותן המוחלטת של הגננות והסייעות. אספנו עבורכם רשימת דברים שחייבים להיות בגן של ילדיכם.

הצוות בגן הילדים

כשאנו שולחים את הילד שלנו אל גן ילדים, אנו מצפים שהוא יקבל שם את היחס הטוב ביותר עבורו, וזהו תפקידנו בתור הורים לוודא שאכן כך קורה. השלב הראשון כשאנו מבקרים בגן פוטנציאלי, הוא בירור מעמיק ככל האפשר על צוות הגננות והסייעות, וגם מפגש פנים אל פנים לצורך התרשמות. אנו מעוניינים להתרשם מהאופי, מהסבלנות, ומהגישה לילדים- שיוכלו לעזור לנו להבין מי עומד מולנו, ומי עומד לדאוג לנכסים היקרים ביותר עבורנו- הילדים שלנו. לרוב כשאנו שולחים את ילדינו לגן, נרצה לשמוע חוות דעת מהורים שהם כבר לקוחות של אותו גן, או היו בעבר. מבחן התוצאה הוא הטוב והיעיל ביותר, והוא יכול לתת לנו פרספקטיבה מעולה לגבי אמינותו של גן הילדים.


משחקים, מתקנים וחומרים

כשאנו נכנסים לגן, נוכל להתרשם מהחפצים הנמצאים בו, ויכולים להעיד על אופי העשייה והלמידה בגן. נחפש עבודות מקוריות של ילדים על הקירות, נבחן את חומרי היצירה שבהם עושים שימוש בגן, וננסה להבין את שגרת היום יום. הספרים, המתקנים והחומרים, יכולים לעזור לנו להבין על אופי ואיכות הלמידה. מומלץ עבורנו אפילו לעיין קצת בספרים השונים, לשחק עם חומרי היצירה, ולשבת בפינות המשחק. פעולות אלו יעזרו לנו להיכנס לנעליהם של הילדים, ולהבין טוב יותר את חווייתם בגן הספציפי הזה. אם הילד שלנו עמנו- נוכל לעודד אותו לעשות שימוש במתקני הגן על מנת לראות תגובתו לחלל, לעיצוב, למתקנים, ולחומרים. חשוב לנו לזכור בתור הורים, שאנו מעוניינים קודם כל שהילד שלנו יתחבר לגן, והרי ידוע שלילדים יש אינטואיציה חזקה ונקייה.

בעת שנבחר גן עבור הילדים שלנו, נרצה להתרשם בצורה המעמיקה ביותר שניתן מהגנים הפוטנציאליים. זה מתחיל בהיכרות עם צוות הגן, הגננות והסייעות, שאותן נרצה להכיר פנים אל פנים, ואף לקבל חוות דעת מהורים שכבר שלחו את ילדיהם לגן זה. בהמשך נרצה להתרשם מהחלל, מהמתקנים, מהספרים, ומחומרי היצירה בגן, כדי להעריך את החוויה שילדינו עתיד לקבל בו. כמו כן מומלץ לקחת עמנו את ילדינו, כדי לבחון את החיבור שלו לאותו הגן.

ילדים מציירים

אולי יעניין אותך גם