מתי צריך עורך דין לענייני משפחה?

עורך הדין לענייני משפחה יכול להתלוות אלינו ברגעים של אושר ושמחה ולעיתים בזמני ייאוש ועצבות. אם אינכם מכירים בעורך דין זה מקרוב, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי בעיון רב. שכן, בשורות הבאות יוצגו בפניכם תפקידיו של עורך הדין, כדי שתוכלו לדעת אם עליכם להסתייע בו בשלב זה או אחר בחיים.

 

אפשרות מספר 1 – אם אתם מתכננים להתחתן בקרוב

בני זוג שעתידים להתחתן בזמן הקרוב, צריכים לפנות לעורך דין לענייני משפחה. שכן, זה יכול ללוות את השניים בכתיבת הסכם ממון. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על מסמך משפטי זה, כדאי שתדעו שמדובר בעניין שצובר תאוצה בשנים האחרונות. שכן, המסמך מעניק "ביטוח נישואים" לבני הזוג, משום שהוא מביא להסכמות בכל הנוגע לחלוקת הרכוש של בני הזוג במידה ואלה יחליטו להתגרש. ראוי לציין שההסכם כולל את הנושאים החשובים הבאים:

  • מזונות
  • משמורת
  • חלוקת כספים ועוד

אפשרות מספר 1 – אם אתם מתכננים להתחתן בקרוב

שימו לב – אפשר לחתום על הסכם ממון גם לאחר הנישואים

בעוד רגע נציג בפניכם את התרחיש השני שצפוי להוביל אתכם לעורך דין לדיני משפחה. רגע לפני שזה יקרה, חשוב שתדעו שניתן לחתום על הסכם ממון גם לאחר מועד הנישואים. עליכם לפנות בהקדם האפשרי לקבלת שירות מקצועי מצד עו"ד רחל שחר שעוסקת בדיני משפחה, במידה והתחתנתם לפני כמה שנים ולא ידעתם על קיומו של ההסכם החשוב. שכן, זו תסביר לכם אודותיו ותסייע בחתימתו.

 

אפשרות מספר 2 – במידה ותצטרכו לערוך או לטפל בצוואה

התפקיד הנוכחי נחשב לפחות מוכר בקרב האזרחים. יכול להיות שתופתעו לגלות בשלב זה שעורך דין שבקיא בדיני משפחה יכול לסייע לכם בכל הנוגע לעריכת הצוואה, לטיפול בצו צוואה ואפילו בביטול של צו ירושה. כך שאתם יודעים למי לפנות במידה ותיתקלו בסוגיה שנוגעת לתחום הצוואות.

אפשרות מספר 2 – במידה ותצטרכו לערוך או לטפל בצוואה 

אפשרות מספר 3 – בתחילת הליך גירושין

אי אפשר לעסוק בתפקידו של עורך דין לענייני משפחה, מבלי לציין את הליך הגירושין שהוא מלווה לא פעם. נסביר שלעורך הדין יש כמה כובעים בהקשר זה. שכן, הוא יכול לסייע בתור התחלה בגישור בין בני הזוג. מי שיבחרו בהליך זה, יוכלו לחתום על הסכם גירושין שיאפשר להם להתנהל באופן נעים יותר מול הסיטואציה המורכבת. תפקיד נוסף שבא לידי ביטוי הוא הגשת התביעה וייצוג בבתי הדין השונים (בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה).

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן לפנות לעורך דין

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את המצבים שיובילו אתכם לקבלת סיוע מקצועי מצד עורך דין לענייני משפחה. בשלב זה אתם יודעים שתצטרכו לפנות אליו במידה ותיתקלו באחד או יותר מהמצבים שהוצגו לעיל. בשלב זה נותר לנו לאחל לכם שתבצעו את הפנייה לעורך דין מוסמך ומומלץ שילווה אתכם לאורך הדרך באופן מקצועי.

מתי צריך עורך דין לענייני משפחה

אולי יעניין אותך גם