מנגל הפחמים- המנגל שכבש את חיינו

מאז ומתמיד הכנת בשרים על מנגל פחמים הייתה אופנתית. בסרטים האמריקאים גריל הפחמים כיכב. בכל חג גדול כולנו יוצאים לגינות ולפארקים ומדליקים את המנגל עם הריח שנישא למרחקים  ונשאר באפנו לאורך כל היום – הדרך למימוש פנטזיית העל האש שלנו.

 

סגנון הצלייה העתיק בעולם

צלייה באמצעות מנגל פחמים היא הדרך הנפוצה והמוכרת ביותר בעולם. לפני מאות ואף עשרות שנים מנגל הפחם היה רשת על גבי פחמים, אך מאז ועד היום רשת הגריל התקדמה למכשירי צלייה מתקדמים ומאובזרים, עם אותה דרך ישנה ואיכותית לצלייה על גבי פחמים.

כיום קיימים אין ספור מנגל פחמים מתקדמים לחובבי הבשר בסגנון האולד סקול. בגרילים החדשים ניתן למצוא גלגלים לנשיאה, ווי תפיסה, פותחני בירה, מדפי הכנה ועוד שלל האופציות שהאבות שלנו היו יכולים רק לחלום עליהן.

 

יתרונות גריל הפחמים

היתרון הראשון והנוח ביותר הוא ניידות מנגל הפחמים מאחר והוא לא תלוי בשום חיבור לגז. במידה ואנו הולכים לטבע ונתקענו ללא פחמים, זוהי בעיה שניתן לאלתר לה פתרון בשטח על ידי השגת פחמים מאנשים אחרים למשל, בניגוד לגריל גז. מנגל הפחמים בשוק מגיעים במגוון צורות שמתאימות לכל סוג של גריל- מגריל לשני אנשים ועד לגריל של עשרה.

מנגלי הפחמים שניתן להשיג בחנויות הם במגוון צבעים וצורות שונות, ורק תבחרו את הדרך הנוחה והאופנתית ביותר להכין בה את הבשר שלכם. היתרון האחרון והמשמעותי הוא מחיר מנגל הפחמים שזול בהרבה מחבריו לקטגוריה מאחר והוא הרבה יותר פשוט בצורת ההכנה שלו ולא נדרשת שום טכנולוגיה או מערכת מתקדמת להפעלתו.

 

שדרוג ונוחות

את מנגל הפחמים של היום ניתן לשדרג במגוון דרכים ולהפוך את חוויית הגריל לנוחה וטעימה יותר. בין השדרוגים שניתן למצוא בחברות המובחרות – עגלות ברביקיו בעלות שטח אחסון תחתון ומספר רב של מדפי צלייה. בניגוד למדף היחיד של פעם, קיימים מדפי תלייה בגבהים שונים על מנת לאפשר צלייה במידה שונה ומרחק שונה מהאש, וכך ניתן גם לאפשר צלייה איטית ומתונה.

שדרוגים נוספים לשיפור החוויה הם חוסמי רוח בצורות שונות, מתקני שיפודים חדשניים ונוחים ומכסי משטחים. קיימים עשרות שיפורים לעמדת המנגל המקורית והנוסטלגית, שמקלים על העבודה ומשדרגים את החוויה.

 

על טעם וריח

נכון שעל טעם ועל ריח אין להתווכח אבל אם יש משהו שכולם יכולים להסכים עליו הוא הטעם של מנגל הפחמים לעומת שאר הגרילים. טעם הפחמים שעף באוויר, שמתרפק על החך ומחזיר אותנו לחוויות נוסטלגיות שונות של מנגלים משפחתיים ביער, בבריכה, בגינה ואצל חברים לאורך שנות חיינו.

כל כך הרבה חוויות מסביב לאותו מנגל פחמים שתמיד מתכנסים לאכול ולקשקש סביבו. משהו בחוויה המיוחדת של ה"על האש" הישראלי תמיד מחזיר אותנו לפעם, ואת זה עושים הטעם והריח של תוצרי מנגל הפחמים.

מנגל פחמים

אולי יעניין אותך גם