מה עדיף בחופש הגדול אטרקציות או קייטנות

אנחנו כילדים דמיינו את חופשת הקיץ כזמן של בילויים, ים, אוכל, משחקים, חברים וכדומה.

עם זאת, כיום מה שקורה בפועל הוא שהילדים שלנו נמצאים לאורך שעות ארוכות, לילות כימים, מול המסכים.

גם תקופות הבידוד והסגרים הרבים שהיו לאחרונה, הרגילו את הילדים לישיבה על הספות ולצפייה במסכים.

לכן, בימים אלה חשוב יותר מתמיד למצוא לילדים פעילויות שיגרמו להם לצאת קצת מהבית, לחוות חוויות מגוונות, ללמוד דברים חדשים וליצור קשרים אמיתיים עם חברים ומשפחה.

לשם כך, ניתן לצאת עם הילדים לאטרקציות שונות, או לחילופין לרשום אותם לקייטנה. מה עדיף?

 

קייטנה

ישנו מבחר עצום של קייטנות שיאפשרו לילדים חוויה של חופשת קיץ משמעותית. לכן, סביר להניח שתמצאו קייטנה שתגרום לילד שלכם לקום כל בוקר בשמחה לקראתה. למשל, הנה קייטנות גלישה בעיר תל אביב.
ישנם מספר יתרונות לבחירה בקייטנה:

 

  1. קייטנות מאפשרות לכם ללכת לעבוד בלב שקט

ילדים קטנים לא יכולים להישאר לבד בבית. אך כאשר שני ההורים עובדים, קייטנה מהווה תחליף יעיל ומשמעותי הרבה יותר מהסתמכות על בייביסיטר. בייביסיטר עלול להיות יקר, וגם לרוב לא נותן ערך מוסף לילד. בנוסף, אמנם ניתן להסתמך על שמרטפות של סב וסבתא, אך לעתים פתרון זה אינו יעיל לטווח הארוך. קייטנה תתחייב לשמור על הילד שלך לתקופה לא מבוטלת, וכן תקנה לילד שלך ערך מוסף בתחומים שהוא אוהב.

 

  1. גם ילדים עצמאיים זקוקים לתעסוקה

למרות שילדים גדולים יותר יכולים להישאר לבד בבית, הם זקוקים למסגרת שתפיג את השעמום, ותוציא אותם מהשהות האינסופית על הספה ומול המסכים. כאשר אנו, ההורים, עובדים, אין לנו יכולת להשפיע ולעודד את הילדים לעשות דברים מגוונים מחוץ למסכים. את המשימה הזו יכולות למלא הקייטנות, ולאפשר לילדים לצאת מהבית ולעשות דברים שמעניינים אותם.

 

  1. הילד יכול לפגוש את חבריו ביום-יום בקייטנה

מומלץ לתכנן ביחד עם ההורים האחרים בכיתה או בגן של ילדיכם את הקייטנה אליה ילכו הילדים. כך, יוכלו הילדים לבלות את החופש ביחד עם חבריהם, ולהעמיק עמם את הקשר במסגרת שאינה בית-ספרית.

 

אטרקציות

ישנן מגוון אטרקציות לילדים שיוכלו לגוון את החופשה שלהם ואף יאפשרו לנו, ההורים, להנות אף יחד איתם. ישנם כמה יתרונות לבחירה באטרקציות לחופשה שלכם:

  1. אטרקציות מאפשרות יותר שליטה כלכלית

הבחירה באטרקציות מאפשרת לנו, ההורים, לשלוט יותר על הוצאותינו. אנחנו יכולים לבחור לשלב יותר אטרקציות זולות ופחות אטרקציות יקרות, וכן לשלוט על הקניות של "בין לבין" של אוכל ומזכרות. עם זאת, באותה המידה קל לצאת משליטה כלכלית בעקבות היענות לגחמות ה"אמא תקני לי". לכן, כדאי לתכנן מראש על מה אנחנו רוצים להשקיע את הכסף, ולא להיות יותר מידיי ספונטניים.

 

  1. אטרקציות זו דרך מצוינת לחזק את הקשר עם הילדים

אטרקציות מאפשרות לנו בילוי מגבש עם ילדינו. אנחנו יכולים להוסיף זיכרונות משותפים ומשמעותיים עם ילדינו, ויכולים להעמיק עמם את הקשר על ידי יציאה למקומות מגוונים ועשייה משותפת.

 

  1. חינוך לחשיבה כלכלית

תוכלו לשלב את ילדיכם בבחירת האטרקציות, תוך הגדרת סכומי הכסף המוקצבים לשם כך. באופן זה, אתם מקנים להם שיעור חשוב בחשיבה כלכלית. בנוסף, זה יאפשר לילדים להרגיש שהם בחרו בעצמם, ושיש להם יותר שליטה על איך החופש שלהם ייראה.

 

לסיכום

הן אטרקציות והן קייטנות הן דרכים מצוינות לילדים להעביר את החופשה בכיף ובהנאה. אין ספק כי אטרקציות וקייטנות הן אלטרנטיבות זולות יותר ואף חינוכיות יותר מאשר בילוי בקניונים או טיסה לחו"ל. השילוב בין שתי אפשרויות אלה הוא אולטימטיבי, ויאפשר לכם לעבוד בלב שקט, וגם להעמיק את הקשר עם ילדיכם.

ילדים

 

אולי יעניין אותך גם