מה מתאים יותר לאירוע משפחתי? פיקניה או אנטריקוט?

אז תכננתם ארוחה משפחתית ואתם לא יודעים איזה בשר לבחור? ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים על מנת שתדעו מה עדיף לארוחה – אנטריקוט או פיקניה?

 

איך הכי נכון להכין אותם?

כאשר מדובר באנטריקוט ישנן שתי דרכים מומלצות להכנתו – כאשר מוכן כסטייק או בשיפודים, על הגריל, מחבת או במעשנת. מידות העשייה המומלצות להכנתו הן החל ממדיום ועד למידת וול-דאן. פחות ממדיום השומן לא ימס ויהיה צמיגי ולכן יקשה על הלעיסה. בשל טעמיו העשירים של הבשר הניתנים מכמות השומן שבו, אין צורך בהוספת תבלינים רבים אליו ואף ניתן להסתפק בפלפל ומלח בלבד.

לעומת זאת כאשר מדובר בפיקניה, יש צורך בדיוק רב יותר בהכנת הנתח וזאת בשל העובדה כי כאמור הנתח אינו מלא בשומן כמו באנטריקוט. את הפיקניה ניתן להכין כנתח שלם או בצורה של סטייקים. צורות ההכנה המומלצות עבור נתח זה הינן מגוונות – צלייה, מחבת ברזל, עישון, תנור וסו-וויד.

עוד אין לכם מעשנת? כדאי להביט באתר bbq.co.il למציאת המעשנת הטובה ביותר אשר תעניק לכם חוויית בשרים מקצועית.

 

מה זה אנטריקוט?

סטייק אנטריקוט הפך להיות לביטוי שגור כשמדובר בגריל בשרים, אך מעטים יודעים מה הוא באמת נתח האנטריקוט ומה מאפיין את סוג הבשר הזה. האנטריקוט, או בשמו המוכר הנוסף – ריב איי – הינו נתח בשר שמגיע מאזור הצלעות בין הצלע השישית עד לצלע מספר 12. זהו חלק הבשר הנמצא קרוב לעמוד השדרה ובשל היותו חלק בשר שאינו פעיל, ריכוז השומן בו גבוהה ולכן מראהו משויש. השומן שבאנטריקוט הוא זה שנותן לו את רוב טעמו כאשר נמס לתוך הבשר. האנטריקוט יכול להגיע גם עם עצם אשר מוסיפה לו עוד טעמים, ואז יקרא פריים ריב.

 

מה זה פיקניה?

פיקניה הוא נתח בשר פחות מוכר מאנטריקוט אבל בהחלט לא פחות ממנו בטעם ובאיכות ואף זול יותר מן האנטריקוט. נתח הפיקניה מגיע מאזור הגב האחורי מעל אגן הפרה, והוא למעשה חלק מהשריר הדו-ראשי של הירך. בניגוד לאנטריקוט, נתח הפיקניה לא מאופיין ברמת שומן גבוהה אך כן מזוהה בשל פס השומן הנמצא לאורך כל צידו. מדובר בנתח בעל טעמי בשר עשירים ועמוקים. שמות נוספים לפיקניה הוא שפיץ צ'אך בעברית.

 

הכל תלוי בהעדפות אישיות

הן אנטריקוט והן פיקניה הם נתחים מושלמים ובעלי טעמים עשירים אך שונים. כשמדובר בהחלטה מה להכין לאירוע משפחתי, הרי שנראה כי מדובר בסופו של דבר בהעדפות וטעם אישי – האם תרצו נתח בשר שומני ועסיסי יותר, או נתח בשר בשרני ובעל טעמי בשר עמוקים יותר? אולי כבר ניסיתם אנטריקוט כל כך הרבה פעמים והגיע הזמן לרענן עבור המשפחה שלכם בנתח בשר טעים לא פחות ופופולרי יותר במדינות דרום אמריקה, וכך תתנו לחוויה שלכם קצת חוויית בשר ארגנטינאית אמיתית. אתם גם לא חייבים לבחור, תוכלו פשוט לשלב בין הנתחים ולתת למשפחה שלכם ליהנות מכל העולמות.

אולי יעניין אותך גם