מה זה שירה מקודשת?

שירה מקודשת הפכה להיות בזמן האחרון לנוכחת יותר ויותר באזורים ציבוריים ברחבי הערים השונות. מי שמסתובבים לעיתים בתל אביב, ברחבת הבימה, כנראה ראו או לקחו חלק במעגלי שירה מקודשת שהתקיימו במקום.

אנחנו נתקלנו במעגל שכזה ממש לאחרונה והגענו למסקנה כי מדובר בנושא שמרתק אותנו. לכן, יצאנו לבדוק באופן מעמיק מה עומד מאחורי המעגל ומהי השירה המקודשת. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע בנושא.

 

מה היא שירה מקודשת?

שירה מקודשת נחשבת לז'אנר שירה חדש יחסית שנכנס תחת הקטגוריה של "שירה בציבור". ראוי לציין כי השירה הזו אינה כוללת שירים שנמצאים בדרך כלל בשירונים של שירה בציבור שמוכרים לכם. המשתתפים לא שרים את שירי הלהקות הצבאיות או שירי ארץ ישראל, אלא הם שרים שירים רוחניים שהם חלק מתקופת הניו אייג' הנוכחית.

מעגל שירה מקודשת

מעגל שירה – כשמו כן הוא

אתם וודאי מבינים כי מעגל שירה מקודשת מתקיים כאשר כל המשתתפים יושבים יחד במעגל. במרבית המקרים מדובר במעגל גדול שכולל לפחות כ – 20 איש.

יש מעגלים שמתקיימים עם חבורת אנשים שמכירה אחת את השנייה, בעוד מעגלים אחרים מתקיימים על ידי מארחים שמזמינים למעגל את כל מי שרוצה לשיר ולהתחבר אל עצמו דרך הרוח. השירים ששרים במעגלי שירה הם שירים שנקראים "שירי שירה מקודשת" ובמרבית המקרים, שרים אותם במגוון של שפות, למשל:

  • אנגלית
  • עברית
  • ספרדית ועוד

 

לא רק שירה – יש גם כלי נגינה

מי שמגיעים אל מעגלי השירה המקודשת באים לא פעם עם כלי נגינה אתניים ומצטרפים לניגוני ההמון. ראוי לציין כי מפיקי המעגל הם אלה שאחראיים להבאת הכלים ולניגון עליהם. כך שבאזור מסוים במעגל, יושבים נגנים מנוסים וזמרים שמנחים את הערב. ההנחיה מתבצעת באופן זורם למדי, לעיתים המעברים בין השירים מתקיימים כמו במן מחרוזת, בעוד במקרים מסוימים, יש הסבר קצר אודות כל שיר או ברכה שנמסרת ליקום ולאנשים מסוימים שנמצאים מסביב.

מעגל שירה מקודשת

קטורת, נרות ואש – חלק בלתי נפרד ממעגלי השירה המקודשת

מי שמגיעים אל מעגלי שירה מקודשת יודעים כי במרבית המקרים נעשה בהם שימוש בקטורת או בנרות. מעגלים אלו יכולים להתרחש בתוך חללים גדולים או באוויר הפתוח. יש מעגלים שמתקיימים בחוץ, מסביב למדורה שבוערת במרכז המעגל ומחממת את יושביו מבחינה רוחנית ופיזית.

ראוי לציין כי הגעתכם אל מעגל שירה מקודשת אינה מחויבת בהבאת קטורת או נרות. ישנם מעגלים שעובר בהם כובע למטרת כיסוי ההוצאות. כך שניתן להעביר תשלום בדאנה (כמה שמתאפשר לכם), כדי לאפשר למארגני המעגל לקיים את המעגל הזה ומעגלי שירה אחרים ללא קושי כלכלי.

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים מהי השירה המקודשת שסוחפת רבים ברחבי הארץ והעולם. כך שבשלב זה נותר לכם רק לבדוק איפה מתקיים מעגל בקרבת מקום ולהצטרף אליו. נאחל לכם שתיהנו מכל רגע.

מעגל שירה מקודשת

אולי יעניין אותך גם