מה הוא מסך זיפ?

עולם עיצוב הפנים והחוץ עובר תמורות משמעותיות כמו כל ענף אחר בעשרים השנים האחרונות. אנשים רוכשים לעצמם את בית החלומות שלהם, מעצבים אותו כאוות נפשם ברהיטים יפים, המייצגים את טעמם, במכשירי חשמל מדגמים חדשים ויוקרתיים ובתאורה שתקנה נופח נוסף למראה הכללי של הבית.

מרבית האנשים אוהבים בתים עם חלונות ומרפסות שמזמינים את אור השמש אל תוך הבית בשעות היום אולם, ישנן שעות בהן אור השמש עשוי להוות מטרד ולכן, ישנם תריסים מסוגים שונים שסוגרים את החלונות השונים. וישנו פתרון ההצללה הדקורטיבי ביותר שנקרא מסך זיפ.

 

מטרת העל של סוכך זיפ

מעבר לאור השמש ישנו גם העניין של אטימת חללי חוץ בתקופת החורף, מרפסות ופרגולות. סוכך מסך זיפ נועד בדיוק בשביל לתת פתרון לבעיה זו. מסך זיפ הוא מסך גלילה בעל מסילות צד והוא נחשב לעילית של פתרונות הסגירה עבור מרפסות ופרגולות בימי החורף.

מסך זיפ יכול לעמוד בממוצע במשבי רוח של עד 60 קמ"ש (תלוי בגודלו). בד מסך זיפ תפוס בארבעה כיוונים בניגוד למסכי גלילה רגילים התפוסים בשני צדדים בלבד. סוכך מסך זיפ יכול להגיע גם עם מנוע פתיחה וסגירה (מומלץ ביותר).

מסך zip

מדוע לבחור בסוכך מסך זיפ?

מעבר למראה החיצוני היוקרתי והנקי שלו, מסך זיפ ייחודי בחיבור של הבד למסילה שבצדדים. על הבד מולחם זיפ ממש כמו רוכסן של מכנסיים, הוא נכנס לתוך פרופיל שתופס אותו לתוך המסילה ומחזיק אותו שם בחוזקה. זו הסיבה שסוכך מסך זיפ עומד גם ברוחות מאוד חזקות. המסך עצמו מורכב מרשת עשויה ברזנט (חומר חזק ועמיד הן בפני רוחות והן בפני משקעים).

יתרונות נוספים של מסך זיפ הם: מבודד היטב מחום וקור, מגן מפני אור השמש בשעות הצהרים החמות, מגן מפני מזיקים שונים, פתיחה וסגירה מכנית פשוטה ונוחה ביותר באמצעות קפיץ פטנט. בזכות המראה שלו הוא מהווה פתרון מעולה לסגירת חללים שונים מחוץ לבית, דבר המאפשר את הגדלת מרחב החיים הפנימי.

 

חשוב לדעת

למרות העמידות הגבוהה של מסך הזיפ אל מול רוחות חזקות, כשמדובר ברוח חזקה מאוד שנעה במהירות של מעל 60 קמ"ש, מומלץ לסגור את מסך הזיפ כלפי מעלה על מנת למנוע את קריעתו. כמו כן, ניתן להזמין מערכת שבשבת מיוחדת, המזהה את עוצמת הרוח ובעת הצורך מבצעת סגירה אוטומטית של מסך הזיפ. השבשבת מתאימה אך ורק למסכי זיפ שמגיעים עם מנוע חשמלי ושלט רחוק.

קיימים מסכי זיפ העשויים משזירת חוטי פיברגלס ולהם יתרון אחד משמעותי, הם מסננים קרני UV אך בזכות המרקם שלהם, עדין מתאפשרת כניסת אור השמש במידה רצויה ונעימה. מסכי זיפ אלה מאפשרים למי שיושב בתוך החלל אותם הם סוגרים, ליהנות הן מהצללה איכותית והן, מהאפשרות לראות את הנוף החיצוני גם כשסוכך מסך הזיפ סגור. אין ספק שמדובר בפתרון הטוב ביותר שקיים בשלב זה.

מסך zip

אולי יעניין אותך גם