קלן – ביקור אותנטי בגרמניה

אומנם יש לנו היסטוריה קשה ומורכבת איתה, אך אחד ממוקדי התיירות הפופולאריים ביותר בקרב מטיילים ישראליים – צעירים, מבוגרים ואף משפחות עם קטנטנים, היא לא אחרת מאשר גרמניה. אם לדייק, ישראלים רבים ביקרו או יבקרו לפחות פעם אחת במהלך חייהם בעיר הבירה של גרמניה, ברלין, או בערים תוססות אחרות האהובות על המטיילים כמו מינכן, האג ופרנקפורט.

אם כבר ביקרתם בערים אלו, יעד נוסף מומלץ לטיול בגרמניה היא העיר היפהפייה קלן. כמו שכנותיה, גם בקלן יש שפע רב של אתרים ואטרקציות שבקלות יכולים למלא ימים שלמים של הנאה עבור המשפחה כולה – נקודות היסטוריות בהן תלמדו על העבר העשיר והמרתק של העיר העתיקה, מבנים מרשימים וקתדרלות מרהיבות, מוזיאונים רבים, מועדונים, מסעדות ובתי קפה, מרכזי קניות ותצפיות פנורמיות מהן נגלה קו הרקיע של העיר היפה.

אם תתכננו את הטיול מראש, תוכלו להנות מכל אלו במחירים שפויים ואם אתם חוששים שמא תשתעממו, הסירו דאגה מלבכם – לא הרחק מקלן נמצא הגבול עם שכנותיה של גרמניה, בלגיה והולנד ותוכלו לקפוץ אליהן לגיחה קצרה ומרעננת או מלכתחילה לתכנן טיול המשלב את שלושת היעדים כפי שעשו רבים לפניכם.

בכל אופן, לפני שתקפצו לביקור באטרקציות התיירותיות אנו ממליצים לכם להקדיש מספר שעות עבור שוטטות בין רחובותיה של העיר. במהלך הסיור תבחינו בניגודים אשר נוצרו הודות לשילוב מיוחד בין מבנים עתיקים בני מאות שנים, מבנים החדשים מתקופתנו אנו והן מבנים ישנים ששעברו שיפוץ לאחר שנפגעו במלחת העולם השניה.
לאחר שתמצו את עניין השוטטות, מומלץ לנוח באחת מבתי הקפה המצוינים ולהנות מארוחה קלה או קינוח מושחת ואחריו להמשיך את הסיור.

 

אטרקציות בקלן שלא כדאי לפספס

  • הגן הזאולוגי – גן חיות המשתרע על שטח שעולה על 20 קמ"ר, בו ישנם כמעט אלף מינים של בעלי חיים יבשתיים וימיים, לרבות מינים שנמצאים כיום באיום של סכנת הכחדה. מלבד סיורים מתקיימת במקום אשר פועל מזה למעלה מ-150 שנים גם פעילות הסברה ענפה והן מחקרים חשובים.
  • מוזיאון לודוויג – מוזיאון לאומנות מודרנית אשר נפתח במחצית השניה של המאה ה-20 ומציג יצירותיהם של אמנים מקומיים לצד בינלאומים ואף מספר תצוגות מתחלפות. גם המבנה כשלעצמו נחשב למרשים ואם אתם חובבי אמנות מדובר בביקור חובה.
  • כנסיית סנט מרטין – כנסיה עתיקה בסגנון רומנסקי מהמאה ה-12, הבנויה על שרידיה של קפלה רומאית עתיקה. המבנה הניצב כיום עבר שיפוץ נרחב לפני כ-35 שנים, במסגרתו תוקנו חלקים שנהרסו במהלך מלחמת העולם השניה.
  • ריהנפארק – כמפלט מהמולת העיר נמצא הפארק היפהפה אשר שוכן לאורך גדות נהר הריין. בפארק מספר מסלולי הליכה נחמדים ובימים שמזג האוויר מאיר פנים זהו מקום נפלא לערוך בו פיקניק ולספוג קצת ויטמין די.
  • הגנים הבוטניים – בסמוך לגן הזאולוגי שהוזכר מעלה, נמצאים הגנים היפהפיים אליהם מגיעים תיירים וגם מקומיים בזכות פתחיתם לקהל הרחב חינם אין כסף. בגנים מבנים מרשימים שחובבי הארכיטקטורה ימצאו מעניינים ואילו אחרים יהנו מהמרחבים הירוקים והצמחיה המטופחת.

על מנת להוזיל את העלויות אנו ממליצים בחום לרכוש כרטיס KolnCard בעלות של 9 אירו ליממה, אשר יקנה לכם שימוש חינם בתחבורה ציבורית והנחה משמעותית לאטרקציות המרכזיות בעיר וחלק ניכר מהמסעדות. תהנו!

גרמניה

אולי יעניין אותך גם