מה עושים באירלנד?

מה לא?!

אירלנד היא אמנם ארץ די קטנה, אך אל תתנו לזה להטעות אתכם – באירלנד יש המון מה לעשות. אירלנד היא ארץ מלאה היסטוריה שעברה בין השבטים הגאלים והקלטים לידי הנוצרים לידי הויקינגים ולידי הבריטים. כארץ שמחילה בחובה היסטוריה רבה תוכלו להנות מצורות הבנייה העתיקות  החל מניוגריינג' שנבנתה ב-3200 לפני הספירה ועד לטירות מהמאה ה-12 וכנסיות מהמאה ה-16. חוויה של הליכה אחורה בזמן ותחושה כאילו אתם חיים בסדרה או סרט על ימי הביניים. רבים מהמקומות האלו אכן שימשו כאתרי השראה וצילום לסדרות רבות וסרטים מוכרים.

באירלנד יש טבע נהדר. חופיה דרמטיים עם צוקים גבוהים, אבני משושים או נקיקים רבים שעוצבו עם עוצמת המים והרוח, בעוד שמעבר לחופים אירלנד מאוד ירוקה. אירלנד היא אמנם מאוד מתקדמת ומודרנית, אך נשמרה בה הרוח של הכפריות והפשטות, ועל כן תוכלו למצוא את עצמכם נוהגים בהרבה שבילים כשסביבכם צמחייה סבוכה ומפלים.

 

תרבות וטיולים באירלנד

התרבות האירלנדית מלאה עם סיפורים על שדונים ופיות וניתן להבין למה. טבע ירוק מלא תלתנים, מפלים נופלים, נהרות קסומים, חופים דרמטיים, אירלנד נראית ומרגישה כמו מקום בו תוכלו גם את להיות פיות או שדונים ולשחק בטבע הנפלא שלה. ישנם טרקים רבים שתוכלו לעשות עם רמות קושי שונות שיכולות להתאים לכל גיל. אל תשכחו לחפש תלתן עם ארבע עלים במהלך הטרק.

שלושת הדברים העיקריים שנותנים לאירלנד את האופי הייחודי שלה הם מוזיקה, אלכוהול ותפוחי אדמה (אפילו יש להם וויסקי תפוחי אדמה). המוזיקה האירית היא דבר שאסור לפספס עם כלים ייחודיים, מקצבים מקפיצים והמון שמחה, תוכלו למצוא הופעות של להקות איריות רבות בפאבים תוך כדי שאתם שותים, או ללכת במיוחד למועדון לראות הופעה. גם במוזיקה האירית המודרנית תוכלו למצוא הרבה ניואנסים שנשארו איתם מאז ימי הקלטים. ישנם גם ריקודים איריים מסורתיים, שלמרבה הפלא עדיין מאוד פופולריים ואהובים גם בקרב הדור הצעיר.

בערים בעיקר כמו דבלין, קילקני, קורק וגאלאווי תוכלו למצוא כמעט כל לילה באר בו יש הופעה של מוזיקה אירית וריקודים איריים מסורתיים.

 

אלכוהול הוא חלק מהחופשה באירלנד

וכמו שוודאי כבר הבנתם, אין דבר שהולך יותר טוב ממוזיקה אירית ואלכוהול. באומה שרבים משירי הפולק שלה הם שירי הלל לאלכוהול אי אפשר לטעות.

האירים ידועים בוויסקי, בורבון ובירה שלהם. רבים מהמשקאות האיריים הם בעלי שם עולמי, אך כשתשבו בפאב תוכלו לטעום דברים מקוריים אשר עוד לא הגיעו לקהל העולמי, וכמובן ליהנות גם מהוויסקי האהוב עליכם לצד בירה גינס צוננת. תוכלו לבקר במוזיאון גינס וללמוד שלב אחרי שלב איך מכינים את הבירה הנהדרת כשבסיום תוכלו לשתות גינס בבאר כאוות נפשכם.

האירים מאוד אוהבים לשתות, ולרוב זה גורם להם להיות שמחים מאוד, אך גם שם לפעמים זה נגרר לאלימות, אז הזהרו ונסו לא להרגיז אותם יותר מדי כשאתם כבר בבירה השביעית.

הערים באירלנד יציעו לכם מגוון של מוזיאונים, מסעדות ובארים עם הרגשה אירית אותנטית.
נצלו את זה שאתם מטיילים בארץ בה אתם מבינים את שפת המקום (טוב נו מנסים, בכל זאת זה מבטא די קשה להבנה) ודברו איתם על המקום וצורת החיים, תופתעו לגלות כמה הם נחמדים, מזמינים ואולי יספרו לכם על הרפתקה שתוכלו לעשות באירלנד שלא ידעתם שקיימת.

 

נהר

אולי יעניין אותך גם