כיצד להגן על רכוש האטרקציות במהלך השיפוץ

עריכת שיפוצים בבית כרוכה בדרך כלל בשינוי הסדרים ואורחות החיים בבית או בעסק שבהם מתבצע השיפוץ. המצב הטוב ביותר לבצע בו שיפוצים, הוא מצב שבו כלל החללים שבהם מתבצעת העבודה הם ריקים ואין צורך של ממש להתחשב ברכוש או ריהוט הנמצא במקום או להגן עליו. אבל האמת היא שבמרבית המקרים בבית, בעסק או במקום אחר שבו נערכים שיפוצים, יש רכוש שצריך להתחשב בו ולהגן עליו. לעיתים מזומנות קיימות במרחב המשופץ גם אטרקציות שונות, שהצורך להגן עליהן גדול שבעתיים. בדרך כלל מדובר בתמונות נדירות, בפריטים שונים כגון עציצים, אגרטלים ופריטים אחרים שעבור בעלי הבית הם חשובים ובעלי חשיבות מנטאלית רבה. במקרים מסוימים מדובר אפילו באטרקציות של ממש, שעשויות להיות גם יקרות למדיי. מהי הדרך הנכונה לבצע שיפוצים בלי לפגוע ברכוש? אילו דרכים קיימות להגן על הרכוש בצורה יעילה? בשורות הבאות נעסוק בתכנון תהליך השיפוצים באופן אשר ימנע פגיעה ברכוש בכלל, וברכוש יקר או אטרקציות שונות בפרט.

ואזה וכלים לבית

תכנון שיפוצים יסודי – סוף מעשה במחשבה תחילה

ישנם כמה שלבים בתכנון עבודת השיפוצים בבית. עם השלבים כאמור ניתן למנות את התכנון של סוג השיפוצים ומידת היסודיות שלהם. בשלב השני, אחרי שהוחלט על האופי של השיפוצים, מתבצע התכנון בפועל של עבודת השיפוצים: התאריכים שבהם תתבצע העבודה, היעדים עבור כל יום שיפוצים וכל הפעולות הנדרשות להגנה על הרכוש והאטרקציות השונות בבית, בעסק או בחלל המשופץ. גם העברת ריהוט ורכוש אחר מחדר אחד למשנהו בזמן השיפוצים, חייבת להיות מתוכננת עד לפרט האחרון. ככל שהתכנון קפדני יותר, כך ההעברה תתנהל בצורה חלקה יותר ותמנע פגיעה מיותרת ברכוש, והפסדים כספיים לבעליו  כתוצאה ממנה.

דרכים אפשריות להגנה על רכוש בזמן שיפוצים

הדבר הנכון והטוב ביותר לעשות לפני השיפוצים, הוא להעביר את הרכוש והריהוט בבית למקום אחר בזמן עבודת השיפוצים. אבל הלבה למעשה, הדבר איננו אפשרי. זאת, כיון שברוב המכריע של המקרים, הדיירים בבית ממשיכים להתגורר בו גם במהלך השיפוצים. כיון שכך, העבודה צריכה להיות מתכננת כך שההפרעה למהלך החיים התקין תהיה מינימאלית, וכמוה גם הפגיעה ברכוש ואטרקציות שונות בבית. מנגד, יש להניח לעובדי השיפוצים תנאים טובים ונוחים לעבודה, שלא יגבילו אותם על כל צעד ושעל. במקרים רבים, מועבר הריהוט בחלל המשופץ בשלמותו למקום אחר. עם תום העבודה באותו מקום, מועבר אליו ריהוט מחללים וחדרים אחרים וחוזר חלילה.

במקרים שבהם יש בעיה להעביר פריטי ריהוט מסוימים, יש לכסות אותם באופן שימנע כל אפשרות לפגיעה בהם, אם כתוצאה מנזילת צבע או סיד ואם כתוצאה מטיח שנשר (מידע נוסף על תיקון טיח שנשר) או פסולת אחרת המתהווה במהלך העבודה. הכיסוי חייב להיות איכותי וכזה שיהיה מסוגל למנוע נזקים. אופן ההגנה על הריהוט צריך להיות מותאם לאופי השיפוצים.

אולי יעניין אותך גם