איך לנהוג נכון? 7 טיפים לישיבה נכונה ברכב

הרבה פעמים בחיים ממליצים לנו איך לנהוג בצורה נכונה בהרבה דברים אבל אף פעם לא התעכבנו לחשוב איך צריך לנהוג נכון באמת. מצאנו כמה טיפים יעילים שיסבירו לכולם אחת ולתמיד איך לנהוג בצורה נכונה ברכב, למנוע בעיות גב ולשפר את חווית הנהיגה. לבריאות!.

אנו נמצאים הרבה ברכבים שלנו ומבזבזים זמן רב בשהייה בתוך הרכב. אנו מדברים כאן על האדם הממוצע, לא כל שכן כאשר מדובר בנהגי משאיות, מוניות, שליחים או כל נהג שמשתמש ברכב למטרות עבודה.

 

שהייה ברכב:

עד כמה השהייה ברכב משפיעה על מצבנו הבריאותי? מסתבר שהרבה, כל כך הרבה עד שבשנים האחרונות החלו יצרניות רכב רבות להכיר בתופעה זו ולנסות ולמצוא פתרונות טכנולוגיים שיקלו עלינו את השהייה ברכב וכפועל יוצא מכך גם את חווית הנסיעה עצמה.

קחו לדוגמה חברות הייטק רבות שעמלות כבר היום על טכנולוגיות המחר בתחום הרכב. מדובר בטכנולוגיות מתקדמות מבוססות חיישנים שימוקמו ברכב כמו דודג ראם ויוכלו לזהות בעתיד האם הנהג עומד לחוות התקף לב ואת כשירות הנהיגה שלו.

כמו כן יוכלו לספק תמונת מצב ברורה יותר על סימני חיים של נוהג הרכב ושירות בדיקה בתוך הרכב עצמו שייתן אינדיקציה על עייפות או עצבנות הנהג, כמו גם הערכה על מצבו הבריאותי של הנהג ובמקרה הצורך אף להזמין עבורו אמבולנס ולהעביר לגורמים הרפואיים את כל הנתונים הבריאותיים שנאספו על הנהג.

אבל עד שנגיע לעתיד, יש כמה דברים שנוכל כבר עכשיו לעשות בהווה ובראש ובראשונה צורת הישיבה של הנוהגים ברכב. אופן הישיבה ברכב הוא אחד הגורמים העיקריים לבעיות בריאות שנגרמות עקב נסיעה מרובה ברכב.

טיפול ושינוי צורת הישיבה ברכב לישיבה נכונה יכולים לשפר בעיות גב וצוואר, תפקוד יעיל של הנהג בעת הנסיעה, מניעת עייפות וניצול נכון יותר של שדה הראייה. ואם חלילה נגרמת תאונה ברכב בעודכם יושבים בו, תנוחת ישיבה נכונה תוכל להפחית את רמת הפגיעה ולמנוע נזק שעלול להיווצר בגפיים ובעמוד השדרה.

 

הנה 7 עצות זהב שיכולות לשפר רבות את הרגלי הנסיעה שלכם ולהוסיף שנים רבות לבריאותכם:

שחררו שרירים ושבו ישר: רבות דובר על צורת הישיבה הנכונה לנוהגים ברכב, בעיקר בעת נסיעות ארוכות שמשפיעות באופן ישיר על כאבי הגב שלנו. נתחיל ממה לא לעשות: אל תרגילו את עצמיכם לשבת כאשר הראש שלכם נשען לאחור, הדבר הזה עלול גם להגביל את שדה הראייה שלכם וגם עלול לגרום לחוסר ריכוז בכביש, שלא לדבר על זה שהיא עלולה לגרום לכם לנמנם.

לא רק זאת, במקרה של תאונה חס וחלילה, תנוחת הישיבה הזאת מסוכנת כפליים מאשר תנוחה ישרה ועלולה לגרום לתוצאות קשות.

הדרך הטובה ביותר עבורכם לשבת בעת נהיגה היא תנוחת ישיבה ישרה על כיסא ההגה, כאשר הגוף אינו רכון קדימה, אלא ישר וכתפיים משוחררות, בזווית ישיבה הקרובה ל- 100 מעלות כאשר הגוף שלכם רפוי ונינוח. כך גם תוכלו לנהוג, להבחין בכל החולף מולכם ולהיות דרוכים יותר לגבי הנעשה על הכביש.

כיוון נכון של מוט ההגה: ברוב הרכבים כיום ניתנת אפשרות לנהג לכוון את ההגה למעלה ולמטה וברכבים מתקדמים יותר גם נוספת אפשרות כיוון ההגה קדימה ואחורה. לא משנה באיזה רכב אתם נוהגים, ככל הנראה שיש בו אפשרות מסוימת לכיוון ההגה.

אפשרות זו אינה קיימת לשם שעשוע בלבד אלא עוזרת רבות בתנוחת הישיבה הנכונה שלכם בעת נסיעה. הדרך הנכונה לכיוון זווית ההגה הנכונה בעת קביעת תנוחת הישיבה ברכב היא קירוב ההגה עד כמה שניתן אליכם ורק לאחר מכן להתקרב עם הכיסא.

יש לקחת בחשבון את כיוון גובה ההגה כך שלא יסתיר את לוח המחוונים בחלקו העליון וגם את שדה הראייה בעת הנסיעה.

אחיזה נכונה בהגה: גם לאחיזה הנכונה בהגה יש השפעה ישירה על תנוחת הישיבה עצמה. צורת האחיזה הנכונה ביותר בהגה צריכה להתבצע כאשר שתי הידיים אוחזות בהגה אחת מול השנייה (בדומה לשעון מחוגים המורה על השעה 9:15).

מרחק נכון של הכיסא: על מנת לדעת את מרחק הישיבה הנכון ביותר עבורכם יש ללחוץ על דוושת הבלם עד לסופה. מרחק כיסא ההגה במצב זה אמור להיות כאשר זווית הרגל כפופה ולא ישרה על מנת להימנע עד כמה שניתן מכאבי אגן וגב בעת התנגשות חלילה.

כיוון גובה הכיסא: לאחר שווידאתם את מרחק הכיסא הנכון עבורכם יש להתאים את גובה הכיסא הנכון לנהיגה. ברכבים רבים כיום ניתנת אפשרות כוונון גובה הכיסא. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להרים את ידית גובה הכיסא עד לשלב שבו מגן השמש שנמצא במצב פתוח לא יסתיר לכם את שדה הראייה. מה לא לעשות? לא להרים את גובה הכיסא עד שקצה ראשם יגע בתקרת הרכב. לא להוריד את גובה הכיסא עד שיגביל לכם את שדה הראייה.

כיוון משענת הגב: כיוון משענת הגב ברכב צריכה להתבצע כאשר היד מתוחה קדימה לעבר חלקו העליון של הגה הרכב כאשר השכם נשארת צמודה למשענת הגב. הצורה הנכונה ביותר היא כאשר מפרק כף היד (אזור החיבור בין כף היד עצמה לבין הזרוע) מונח על קצהו העליון של ההגה.

מצב זה מאפשר כיפוף מועט של הזרועות, מצב אידיאלי לתמרון ההגה בעת נסיעה והפחתה של עומס השרירים בגוף.

כיוון משענת הראש: משענת הראש בנויה בצורה שהיא אמורה לספוג את הדף הראש בעת בלימה פתאומית או תאונה. על כן חשוב לכוון אותה בזווית כזו שהאזור התפוח ביותר בה יטה לכיוון צידו האחורי של ראשכם.

הקפדה על ישיבה נכונה בעת נהיגה היא אחד הגורמים העיקריים לבריאות ושיפור אורח חיינו. שינוי תנוחת הישיבה לתנוחה נכונה תפתור לכם בעיות גפיים, גב, צוואר וידיים שעלולים להתפתח בהרגלי ישיבה לא נכונים. שבו נכון, סעו בזהירות והכי חשוב – תהיו בריאים.

רכב יוקרה

אולי יעניין אותך גם