טיול משפחתי לפורטוגל

לפני כמה שנים הישראלים גילו אותה ומאז היא מטפסת לאט אך בנחישות במעלה רשימת היעדים האהובים והפופולאריים ביותר – נעים להכיר, פורטוגל.

היא אומנם שוכנת לה ביבשת אירופה אך פורטוגל היא ללא ספק מדינה עם אופי ים תיכוני – חמה, תוססת ומחויכת, היא מציעה למבקריה חוויה שאין דומה לה ברחבי היבשת ואם יש לכם ספק הרשו לנו לבשר לכם – אתם צפויים להתאהב.

פורטוגל, שהייתה בעברה אימפריה ימית, שוכנת על חוף הים וככזו היא מציעה חופשת בטן-גב מפנקת במיוחד לאלו החפצים בכך וגם פונה לכל חובבי הדגים ומאכלי הים עם מטבח מצוין שידוע במאכלים עשירים בטעמים אשר בשילוב עם יין משובח יגרמו לכל ארוחה להיות לא פחות ממושלמת.

אך לא רק חופשות בטן-גב, פורטוגל מציעה שלל פעילויות ואטרקציות להנאת המשפחה כולה, מה שהופך אותה ליעד מצוין לחופשה משפחתית, כולל כזאת עם ילדים קטנטנים ממש.

מבנים היסטוריים מרשימים, איים יפהפיים, נופים עוצרי נשימה, מסעדות המגישות אוכל משובח, יין מעולה, מוזיאונים שונים, שווקים צבעוניים ואווירה שמחה במיוחד – כל אלו יחכו לכם ולילדים במחירים נוחים בהשוואה ליעדים אחרים ברחבי היבשת ועם מזג אוויר מעולה.

אם כך, תשמחו לשמוע כי פורטוגל נמצאת במרחק טיסה שאיננו ארוך מדי ועומד על סך הכל 6 שעות, מה שסביר בהחלט גם עם ילדים קטנים. בנוסף לכך, מחירי הטיסה שאינם גבוהים במיוחד ועומדים על כ-300 דולר, הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד.

כיוון שמדובר במדינה שאיננה גדולה, משך הטיול המומלץ נע החל מסוף שבוע קליל ועד טיול של שבוע ימים, כאשר העונה המומלצת לביקור בפורטוגל מבחינת טמפרטורה היא בחודשים מאי, יוני ואוקטובר.

עם זאת, מדובר ביעד עם אקלים ים תיכוני כך שהיא נפלאה לאורך השנה כולה, אם כי בקיץ הטמפרטורות יכולות לטפס ולהגיע אפילו ל-40 מעלות אבל מי מכם שמתכוון להשתקע במלון לא יסבול מהחום יותר מדי.

אם תבחרו באופציה של טיול ארוך יותר, המלצה חמה היא להשכיר רכב על מנת להתנייד בקלות ובנוחות עם כל הציוד ולא להסתמך על התחבורה הציבורית, נוחה ונגישה ככל שתהיה.

טיול כזה תוכלו למשל להתחיל בעיר ליסבון, בה ככל הנראה תנחתו אם תגיעו בטיסה מישראל וממנה להמשיך לעבר ערים וכפרים סמוכים. השכרת רכב בליסבון היא נוחה למדי (מומלץ לשכור רכב כבר משדה התעופה) וישנן סוכניות רבות המציעות מגוון רכבים במחירים נוחים (וככל שתקדימו להזמין, כך תוכלו להנות מהנחות ומבצעים אטרקטיביים).

 

כמה טיפים לסיכום

  • מדובר ביעד מושלם לנופש משפחתי לאורך השנה כולה, אך חודשי הקיץ עמוסים במיוחד בתיירים ולכן המחירים גבוהים והאטרקציות עמוסות. אם אתם גמישים מומלץ לטוס שלא במהלך החופש הגדול וכך תהנו ממחירים נוחים יותר ואווירה נעימה.

  • ככל שתקדימו להזמין את כרטיסי הטיסה ואת מקומות הלינה תוכלו להנות ממחירים אטרקטיביים ומבצעים שווים במיוחד. הקפידו לערוך סקר שוק טרם ההזמנה ואפילו לפנות בעצמכם למקומות הלינה שלעתים מציעים מחירים נמוכים על מנת שלא לשלם עמלות לסוכני המכירות.

  • אם אתם מתכוונים להגיע לפורטוגל בחורף בהחלט יתכנו ימי שמש נעימים אך מומלץ להערך גם לטמפרטורות קרות יותר. הקפידו לבדוק את מזג האוויר מראש ולהצטייד בהתאם, לרבות ביגוד ארוך חם ומעילים נגד גשם. בפסגות הגבוהות של ההרים של צפון פורטוגל אף יתכן שלג.

פורטוגל

אולי יעניין אותך גם