הקבוצות שזכו באליפות הכי הרבה פעמים

We are the champions שרה להקת קווין, ומאז שיצא בשנת 1977 הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהחגיגות של עולם הספורט. טקסי הענקת הפרסים של כדורגל, כדורסל, בייסבול, פוטבול ועוד מתהדרים תמיד בשיר הזה, לצד הנפת צלחת האליפות או הגביע, הקופנטי נפתח והקהל שואג מהתרגשות. יצאנו לבדוק מי הן הקבוצות שזכו באליפות הכי הרבה פעמים, ולהבין איך אפשר להגיע לשיאי הזכיות האלו.

 

איך אפשר שלא להתחיל מהבית – אלופות בישראל

ליגת העל הישראלית אמנם לא מספקת כדורגל שנחשב איכותי במדדים העולמיים, אבל אי אפשר להתעלם מההישגים המקומיים אליהם הגיעו קבוצות הכדורגל הישראליות. אז במקום הראשון נמצאת כמובן קבוצת מכבי תל אביב, שבשנים האחרונות לא מפסיקה לשעוט קדימה ועומדת היום על מספר לא מבייש של לא פחות מ-22 אליפויות. מאז שהוקמה ליגת הכדורגל הישראלית בשנת 1931 הלכה והשתפרה הקבוצה, והיא מחזיקה היום בתארים נוספים ומשתתפת במפעלים בין לאומיים.

מיד אחריה, אגב, נמצאת קבוצת הפועל תל אביב – היריבה המושבעת העירונית, שמחזיקה ב-13 אליפויות בלבד.

 

הקבוצות שזכו באליפות הכי הרבה פעמים

נעבור בצורה חדה אל הליגה הספרדית, שם מתחרות שתי יריבות אמיתיות בצמרת טבלת האליפויות המקומית. היריבות הן כמובן ריאל מדריד וברצלונה, ששתיהן אוחזות במספרי אליפויות דמיוני לחלוטין. ריאל מדריד מתנוססת בראש הטבלה עם מספר אדיר של 33 אליפויות, ומיד אחריה ברצלונה עם 26 אליפויות. ברצלונה, אגב, היתה הקבוצה הראשונה שזכתה באליפות בלה ליגה, עם הקמתה של הליגה בשנת 1929.

 

פרמייר ליג – מיד אחרי לה ליגה

ליגת הכדורגל האנגלית מדורגת מיד אחרי הליגה הספרדית בדירוג הליגות של אופ"א, והיא מספקת משחקי כדורגל לא פחות ממרהיבים. רבים מחפשים אחר חבילות לליגה האנגלית שיאפשרו להם להיות חלק מהחגיגה הגדולה, כי גם כאן נמצאות כמה מהקבוצות שזכו באליפות הכי הרבה פעמים, וביניהן מנצ'סטר יונייטד עם 13 זכיות, צ'לסי עם 5 זכיות ומנצ'סטר סיטי עם 4 אליפויות.

 

סרייה א' – הו, איטליה!

איטליה מספקת רגעי ספורט מדהימים, בטח בשנה האחרונה שבה קבוצת יובנטוס המקומית ייבאה אליה את אחד מגדולי הכדורגל העולמי בכל הזמנים – כריסטיאנו רונאלדו. הליגה, שנוסדה אי שם במאה ה-19, שנת 1898, נחשבת מאז שנת 1929 לליגה הבכירה ביותר באיטליה, מרכזת בתוכה כמה מהקבוצות המוכרות והטובות ביותר בעולם כמו יובנטוס, מילאן, אינטר וגנואה. האחרונה זכתה באליפות הראשונה של הליגה בשנת 1898, ומאז הודחה אל המקום הרביעי מבין שיאניות האליפות. יובנטוס נמצאת שם במקום הראשון עם 35 אליפויות, מיד אחריה מילאן ואינטר עם 18 אליפויות כל אחת, וגנואה עם 9 אליפויות – רובן הושגו בשנים הראשונות של הליגה.

 

ולא שכחנו את הליגה הגרמנית

אי אפשר לשכוח מקבוצת באיירן מינכן שאוחזת בלא פחות מ-29 אליפויות בליגה הגרמנית, ולחלוטין נמנית מבין הקבוצות שזכו באליפות הכי הרבה פעמים.

אצטדיון מלא

אולי יעניין אותך גם