מה המסלול הכי משתלם במשכנתא?

במקביל למדדים שונים בשוק הישראלי ולתהליכים כלכליים גלובליים כמו מסחר בבורסה, הריבית של ההחזר החודשי שלכם עתידה להשתנות. כאשר בוחרים מסלול משכנתא שנחשב מומלץ, חשוב לזכור כי עבור חלק ממבקשי ההלוואה ידובר במסלול שעשוי כלל לא להתאים. האם יש מסלול משכנתא מומלץ לכולם?

­לפני שלוקחים משכנתא ובוחרים מסלול בשנת 2019, כדאי לשאול את עצמנו: עד כמה אנו יכולים בעצם לגלות הבנה בנושאים המהותיים הללו של לקיחת משכנתא? לא פעם, נדרשת הבנה עמוקה בתהליכים פיננסיים שונים בשוק הישראלי ובשוק הכלכלי הגלובלי, וזאת בכדי לבחור מסלול משכנתא שלא יגרום לנו לרדוף אחר הכסף בכל חודש מחדש.

תשלום חודשי

איזה מסלול משכנתא כדאי לי לבחור ומהו ההחזר החודשי המומלץ?

במקרים מסוימים, אנשים מוצאים עצמם נלחמים בשיניהם בכדי לעמוד בהחזרי משכנתא חודשיים, וזאת בדרך כלל בעקבות כך שבחרו מסלול משכנתא בתנאים שלא היו טובים להם. נכון לשנת 2019, הריבית במשק הישראלי היא 0.25%, שזו עלייה יחסית קטנה יחסית לשנים קודמות, אך עדיין מדובר בעלייה שמורגשת כאשר לוקחים הלוואות ארוכות טווח.

עם השנים, הריבית בדרך כלל תשתנה וזאת בהתאם למדדים השונים. באשר לשאלה מה המסלול הכי משתלם במשכנתא, התשובה אינה חד משמעית, היות ויש להתאים לכל לקוח ולקוחה את מסלול המשכנתא שמתאים להם.

ייעוץ משכנתאות, כדאי או לא כדאי?

במקרים בהם יועצי משכנתאות נפגשים עם מבקשי הלוואת משכנתא, נעשה חישוב של ההוצאות החודשיות של מבקש ההלוואה, חישוב של הוראות הקבע והתשלומים הקבועים, חישוב של משכורות ועוד. בנק למשכנתאות בדרך כלל לא יאשר לכם משכנתא המצריכה החזרים חודשיים מאוד גבוהים.

הסכמה לכך היא פשוטה מאוד, כך שאם אתם רוצים לדעת מה הוא החזר חודשי למשכנתא שנחשב מומלץ, תוכלו לעשות את החישוב הבא: אם אתם מרוויחים 10,000 ₪ בחודש, משלמים תשלומי רכב חודשיים על סך 2,000 ₪ וגם יש לכם הוראת קבע של 1,000 ₪ בחודש, הרי שההכנסה הפנויה שלכם היא 7,000 ₪. מאותה הכנסה פנויה – מקזזים את ההחזר החודשי של המשכנתא.

החזר חודשי של משכנתא, כמה מומלץ?

לרוב, בין אם אתם לוקחים משכנתא דרך בנק משכנתאות או דרך חברות חוץ בנקאיות, גובה ההחזר החודשי לא יהיה גבוה מ-50% מסך ההכנסה הפנויה שיש לכם בחשבון העובר ושב. כלומר, במקרה שנתנו כאן למעלה, המשכנתא שתינתן לכם בדרך כלל לא תכלול החזרים חודשיים הגבוהים מ-3,500 ₪.

נכון לשנת 2019, אחד המסלולים המומלצים ביותר עבור לקיחת משכנתא הוא מסלול של פריים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי קיימים למעלה משלושים מסלולי משכנתאות שונים, כאשר כל אחד מהם מאופיין אחרת. בכל מקרה, ממש לא מומלץ לוותר על ייעוץ משכנתאות.

אולי יעניין אותך גם