הולנד עם ילדים – קליל למדי וכיף במיוחד

פארקי שעשועים, טיולים רגליים, מוזיאונים וגני חיות – הולנד היא יעד נפלא לטיול משפחתי מהנה עבור גדולים וקטנים. המדינה האירופאית היפהפיה לא דומה לשכנותיה ולמעט הטמפרטורות שעשויות להיות קרירות לעתים עבור המטייל הישראלי הממוצע, היא מציעה אווירה נינוחה הרבה יותר וגם המקומיים אדיבים ומסבירי פנים. זהו יעד מצוין לטיול אורבני או טיול כוכב וגם נקודת מוצא טובה לטיול הכולל מספר יעדים ברחבי היבשת.

עשרות טיסות יוצאות מישראל להולנד מדי שבוע, מנמל התעופה בן גוריון ומנמל התעופה רמון. מחירי הטיסות נגישים יחסית ומי שישכיל להזמין כרטיסים מראש או יגלה גמישות בבחירת התאריך, יוכל להנות ממחירים זולים במיוחד ולהטיס את המשפחה כולה במחיר מפתיע.

 

לא צריך כלי תחבורה להתניידות

עבור משפחות אשר לא רוצות להתנייד בתחבורה ציבורית או בכלל, מומלץ לעלות על טיסה לאחת הערים הגדולות (למשל אמסטרדם), ללון במרכז העיר ולהתנייד ברגל למרבית האטרקציות המרכזיות.

לסוג חופשה כזה מומלץ להקדיש סוף שבוע ארוך ועד חמישה ימים ותוכלו להנות בו ממסלולי טיול אורבניים, פארקי שעשועים, מסלולי אופניים וטבע ירוק, שפע של מוזיאונים, מסעדות ושווקים מקומיים.

מבחינת לינה האופציה המשתלמת ביותר בעיר עבור משפחות היא לינה בבתי אירוח (אירבנב).

זהו גם יעד מצוין לצאת ממנו ל"טיול כוכב" לו כדאי להקדיש שבוע (או יותר) – לינה באותו המקום וטיולים יומיים לערים הסמוכות באמצעות רכב שכור. האזורים המומלצים לטיול מהסוג הזה הם צפון הולנד ומזרח הולנד.

במקרה זה ניתן ללון בבתי ארוח או בלינה כפרית בהתאם לאזור בו תבחרו לטייל וזוהי הזדמנות מעולה להציץ לחיים הולנדים מסורתיים ואותנטים.

יוצאים לבקר בפטאיה, תאילנד? עצרו וקראו את זה.

 

אטרקציות לילדים בהולנד

סוג נוסף, כיפי ומיוחד ביותר של טיול להולנד עם ילדים הוא מסע בעקבות פארקי שעשועים כיוון שהמדינה שופעת בהם ועל הדרך תוכלו ללון בעיירות הסמוכות, לטייל ולבלות בהן.

בין הפארקים המפורסמים ביותר בהולנד תוכלו למצוא למשל את פארק השעשועים "אפטלינג" אשר זכה בתואר הפארק הטוב ביותר בעולם. נושא הפארק הוא סיפורי אגדות והוא מציג את סיפורי הילדים המפורסמים ביותר – בת הים הקטנה, שלגיה ושבעת הגמדים, פינוקיו, היפהפיה הנרדמת ועוד.

פארקים נוספים שתוכלו להנות בהם – פארק החבלים והאומגות "פאן פורסט" ("יער הכיף" בתרגום חופשי), שלוחה של הסיקס-פלאגס המפורסום "פארק ווליבי" המיועד לאמיצים ביותר, פארק "לינהול", פארק "דאונרל" ועוד ועוד.

הזמן שמומלץ להקדיש לטיול כזה תלוי בפארקים בהם תרצו לבקר, המרחק ביניהם ומוקדי העניין הנוספים שתרצו לבקר בהם בדרך.

במקרה זה כדאי לקחת בחשבון שמדובר באטרקציות לא זולות ביחס לאלטרנטיבות וכדאי להערך כלכלית בהתאם.

לא משנה איזה מסוגי הטיול קורץ לכם, מה שבטוח הוא שהיכן שתבחרו לבלות עם המשפחה לא תתקשו למצוא שפע של מוקדי עניין ואטרקציות כיפיות במיוחד.

בהולנד יש המוני מוזיאונים, נקודות תצפית, דוכני רחוב ואווירה כללית נהדרת המאפשרת הנאה רבה גם מעצם שוטטות של "סתם" ברחובות העיר היפים, הסמטאות, התעלות וטחנות הרוח.

 

חוויה קולינרית

מבחינה קולינרית גם כן אין קושי מיוחד שכן בהולנד יש מסעדות מכל סוג ובעיקר כאלו המציעות אוכל "בינלאומי" החביב על הקטנטנים שבחבורה כמו פסטה, פיצה, צ'יפס, המבורגר וכדומה.

לסיכומו של עניין, מדובר במדינה קטנה עם שפע רב של פעילויות למשפחה כולה. ההתניידות הנוחה, המחירים הסבירים, אפשרויות הלינה הרבות והאוכל הופכים את הולנד ליעד מושלם לטיול משפחתי.

אולי יעניין אותך גם